Preguntes freqüents

Relació de les preguntes que, més sovint, es realitzen els usuaris de l’Arxiu.

On està l'Arxiu?

El Servei d'Arxiu i Gestió de Documents té dos espais: El primer es troba a la planta baixa del Palau de la Paeria, s’hi pot accedir des de la plaça Paeria i des de l’av. Blondel i el segon espai es troba al turó de Gardeny, al Parc Agrobiotech, al c/ Ramon Roure Codonyer, n. 28.

Tots dos espais s’han d’accedir amb cita prèvia.

L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres de 9 a 14 h.

Cal algun requisit especial per accedir-hi?

L’accés al Servei d'Arxiu i Gestió de Documents és lliure. Tan sols cal identificar-se amb el DNI o el NIE. És necessari emplenar una fitxa amb les dades personals i l’objecte de la recerca.

Si esteu interessats en venir a una de les nostres sales de consulta s’ha de sol·licitar cita prèvia, bé al correu arxiu@paeria.cat, bé al telèfon 973-700352.

Com puc consultar els documents de l'Arxiu?

L’accés als fons que conserva el Servei d'Arxiu i Gestió de Documents està obert a tots els ciutadans. La consulta es pot realitzar de manera presencial, i en el cas d’algunes sèries i documents a través d’aquesta pàgina web i de l’Arxiu Digital.

Què puc consultar a l'Arxiu Municipal?

El Servei d'Arxiu i Gestió de Documents conserva aquella documentació generada per l’Ajuntament de Lleida en l’exercici de les seves funcions des de l’any 1150 fins als nostres dies.

I la documentació dels Fons Particulars que els ciutadans generosament han donat a l'Arxiu de la Ciutat.

Es poden sol·licitar reproduccions dels documents conservats a l'Arxiu?

Sí, és possible sol·licitar reproduccions dels fons documentals seguint el protocol d’actuació sobre reproducció de documents aprovat pel Servei d'Arxiu i Gestió de Documents, previ abonament de les tarifes establertes en les taxes i els preus públics municipals.

Les reproduccions de documents de l’arxiu les podran realitzar els propis usuaris d’acord amb les condicions establertes pel Protocol d’actuació sobre documents del Servei d’Arxiu i Gestió de Documents de l’Ajuntament de Lleida (Enllaç protocol). Únicament en casos excepcionals, el/la Cap del Servei d’arxiu podrà autoritzar la reproducció per altres mitjans aliens.

Com citar els documents de l'Arxiu Municipal

A la següent pàgina us indiquem com s'han de fer les citacions sempre que en els seus treballs, articles i publicacions faci referència a un document de l'Arxiu Municipal.

Si teniu algun dubte podeu posar-vos en contacte amb arxiu@paeria.cat.

Existeix servei de préstec?

No, els documents conservats al Servei d'Arxiu i Gestió de Documents tan sols poden ser consultats a la sala de consulta, així com els volums que integren la biblioteca auxiliar.

Es pot sol·licitar informació per correu o telefònicament?

Sí, els tècnics del Servei d'Arxiu i Gestió de Documents estan a disposició per atendre les consultes dels usuaris.

Si esteu interessats us podeu adreçar al formulari de consulta d’aquesta pàgina web o bé al correu arxiu@paeria.cat.

Puc rebre assessorament especialitzat?

Sí, a la sala de consultes hi ha sempre personal especialitzat per poder orientar als usuaris.

Es pot accedir a qualsevol document que conserva l'Arxiu?

L’accés dels ciutadans a la documentació dipositada en el Servei d'Arxiu i Gestió de Documents està garantit sens perjudici de les restriccions definides en la llei o de les que es puguin establir per raons de conservació.

Capítol IV, secció 3 del Reglament de l’Arxiu Municipal de Lleida.