Preguntes freqüents
ON ESTÀ L’ARXIU?
El Servei d'Arxiu i Gestió de Documents es troba a la planta baixa del Palau de la Paeria, s’hi pot accedir des de la plaça Paeria i des de l’av. Blondel.
L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres de 9 a 14 h.
CAL ALGUN REQUISIT ESPECIAL PER ACCEDIR-HI?
L’accés al Servei d'Arxiu i Gestió de Documents és lliure. Tan sols cal identificar-se amb el DNI o el NIE. És necessari emplenar una fitxa amb les dades personals i l’objecte de la recerca.
COM PUC CONSULTAR ELS DOCUMENTS DE L’ARXIU?
L’accés als fons que conserva el Servei d'Arxiu i Gestió de Documents està obert a tots els ciutadans. La consulta es pot realitzar de manera presencial, i en el cas d’algunes sèries i documents a través de la seva pàgina web.
QUÈ PUC CONSULTAR A L’ARXIU MUNICIPAL?
El Servei d'Arxiu i Gestió de Documents conserva aquella documentació generada per l’Ajuntament de Lleida en l’exercici de les seves funcions des de l’any 1150 fins als nostres dies.
I la documentació dels Fons Particulars que els ciutadans generosament han donat a l'Arxiu de la Ciutat.
ES PODEN SOL·LICITAR REPRODUCCIONS DELS DOCUMENTS CONSERVATS A L’ARXIU?
Sí, és possible sol·licitar reproduccions dels fons documentals seguint el protocol d’actuació sobre reproducció de documents aprovat pel Servei d'Arxiu i Gestió de Documents, previ abonament de les tarifes establertes en les taxes i els preus públics municipals.
COM CITAR ELS DOCUMENTS DE L'ARXIU MUNICIPAL?
En el següent document us indiquem com s'han de realitzar les citacions sempre que en els vostres treballs, articles i publicacions feu referència a un document de l'Arxiu Municipal. Si teniu algun dubte us podeu posar en contacte amb arxiu@paeria.cat.
Indicacions per citar els documents de l'AML.
EXISTEIX SERVEI DE PRÉSTEC?
No, els documents conservats al Servei d'Arxiu i Gestió de Documents tan sols poden ser consultats a la sala de consulta, així com els volums que integren la biblioteca auxiliar.
ES POT SOL·LICITAR INFORMACIÓ PER CORREU O TELEFÒNICAMENT?
Sí, els tècnics del Servei d'Arxiu i Gestió de Documents estan a disposició per atendre les consultes dels usuaris.
Si esteu interessats us podeu adreçar al formulari de consulta d’aquesta pàgina web.
PUC REBRE ASSESSORAMENT ESPECIALITZAT?
Sí, a la sala de consultes hi ha sempre personal especialitzat per poder orientar als usuaris.
ES POT ACCEDIR A QUALSEVOL DOCUMENT QUE CONSERVA L’ARXIU?
L’accés dels ciutadans a la documentació dipositada en el Servei d'Arxiu i Gestió de Documents està garantit sens perjudici de les restriccions definides en la llei o de les que es puguin establir per raons de conservació.
Capítol IV, secció 3 del Reglament de l’Arxiu Municipal de Lleida.